معاون پشتیبانی کشور - تامین منابع مالی و اعتباری بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از حوادث با جدیت دنبال می شود

تاریخ ارسال : 1401/12/14

معاون پشتیبانی کشور - تامین منابع مالی و اعتباری بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از حوادث با جدیت دنبال می شود

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن کشور : تامین منابع مالی و اعتباری بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از حوادث با جدیت دنبال می شود معاون پشتیبانی بنیاد مسکن کشور در جریان افتتاح مرکز آموزش و 7 واحد مهمانسرای بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه بنیاد مسکن در اعطای تسهیلات بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده با جدیت موضوع را دنبال می کند اظهار داشت : در همه مواردی که لازم بوده است بنیاد مسکن با تامین تسهیلات و منابع بلاعوض به کمک آسیب دیدگان شتافته است .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، دکتر فرهاد باقر پور معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن کشور در ادامه ، بهره گیری از ظرفیت های قانونی و تعامل و هم افزایی مدیران بنیاد مسکن استان ها با مسوولان استانی و کشوری را ضروری دانست و گفت : در استان هایی که به علت بروز سیل و زلزله خسارت هایی بر جای مانده است نیز در همان ساعت های اولیه بنیاد مسکن به عنوان یک دستگاه امدادی ورود م یکند و کار ارزیابی خسارت ها و آوار برداری و زمینه سازی برای اسکان موقت و آغاز عملیات عمرانی بهسازی و بازسازی مناطق شکل می گیرد. معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن کشور به زمین لرزه خوی و خسارت هایی که در این شهر و روستاها بر جای ماند اشاره کرد و اضافه کرد : بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله زده شهرستان خوی تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید. دکتر باقر پور ادامه داد : بازسازی واحدهای آسیب دیده بر اثر زلزله خوی در حال انجام است و آوار برداری با سرعت اجرا می شود ، تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ بازسازی واحدهای تخریب شده در این زلزله به اتمام خواهد رسید. معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد : براثر دو زمین‌لرزه خوی در دی و بهمن امسال چند هزا واحد مسکونی آسیب دید که از این میان حدود ۲۱۰۰ واحد احداثی و ۸ هزار واحد تعمیری است. میزان تسهیلاتی که برای واحدهای زلزله زده خوی در نظر گرفته ۲۵۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی و ۳۰۰ میلیون تومان برای واحدهای شهری با نرخ سود ۴ درصد است. دکتر باقر پور در ادامه ، استان فارس و شهر شیراز را دارای جایگاه علمی و تخصصی در زمینه مهندسی و فناوری های وابسته به آن دانست و گفت : باید از ظرفیت های موجود در استان در جهت افزایش و ارتقای آموزشی سایر استان ها و مناطق استفاده شود ، بنیاد مسکن این آمادگی را دارد که مرجعیت علمی مهندسی ساختمان را در این استان دنبال کند. در ادامه این مراسم با حضور دکتر باقر پور معاون پشتیبانی بنیاد مسکن کشور ، جعفر نژاد مدیر کل دفتر آموزش و توسعه منابع انسانی بنیاد مسکن کشور ، مهندس زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، معاونین بنیاد مسکن هفت واحد مهمانسرا و مرکز آموزش بنیاد مسکن استان فارس به بهره برداری رسید.

موضوع خبر :
  • منابع مالی و اعتباری بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده
  • معاون پشتیبانی کشور
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن فارس
  • معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانها
  • معاون عمران روستایی استان
  • معاون امور بازسازی و مسکن روست
حوزه متولی :
  • معاونت پشتیبانی و امورهماهنگی استانها
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد معاون پشتیبانی کشور - تامین منابع مالی و اعتباری بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از حوادث با جدیت دنبال می شود چیست؟

سوال: