توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان سپیدان در با مشارکت بنیاد مسکن

تاریخ ارسال : 1402/02/17

توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان سپیدان در با مشارکت بنیاد مسکن

 

 

 توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان سپیدان  در با مشارکت بنیاد مسکن

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان  با گرامیداشت سال مهار تورم و رشد تولید  عملکرد سال گذشته دراین شهرستان را تشریح کرد و  با گرامیداشت  سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل  و تاسیس حساب 100 و همچنین و تاسیس نهاد بنیاد مسکن  گزارشی از فعالیت های توسعه دراین شهرستان را ارائه داد و بیان داشت :  بنیاد مسکن همگام با مشارکت های مردمی در جهت توسعه روستایی و محرومیت زدایی می کوشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس علی شیروانی دوست  با اشاره به تحولات به وجود آمده ناشی از توسعه روستایی در مناطق روستایی این شهرستان افزود: هر چند در سالهای گذشته حجم فعالیت های توسعه در مناطق روستایی بالا بوده است اما حجم محرومیت ها نیز در این مناطق بالا است و می طلبد تا در سال پشتیبانی  تولید توسعه روستایی در این شهرستان شتاب بیشتری گیرد.

شیروانی دوست ، گزارشی از تهیه و بازنگری طرح هادی روستاها دراین شهرستان ارائه داد و گفت : در سال گذشته  نقشه برداری 31 روستای شهرستان انجام و پس از انتخاب مشاور ، طرح هادی 4 روستا تهیه و بازنگری طرح 12 روستا نیز به اتمام رسید  و اعتبارات موردنیاز برای بازنگری طرح هادی روسیتاهای بامیمان از اعتبارات سال گذشته  پیش بینی و در دست پیگیری می باشد .

 

 مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان  همچنین گزارشی از اجرای طرح هادی روستاها ارائه داد و  خاطر نشان کرد : در راستای جذب اعتبارات سال گذشته ، مبلغ 49 میلیارد و 79  میلیون ریال از محل اعتبارات استانی ، سه درصد ، توازن و اعتبارات در اختیار نماینده  و همچنین  29 میلیارد و 521  میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به شهرسییتان تخصیص یافت .

 /images/news/inner/bmNews-14020217-090553-BNXDJ.jpg

 وی اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این شهرستان در سال گذشته را شامل روستای کهکران یک هزار و 100  مترمربع سنگt رش و روستای برشنه یک هزار و 500  مترمربع محوطه سازی و سنگفرش ، روستای چشمه تلخ 394  مترطول جد ول و روستای خلیلی 427  مترطول جد ول ، روستای سنگر 2 هزار و 200  مترمربع  آسفالت و 550  متر طول جدول و تک لبه ، روستای هرایجان 13 هزار و 650  مترمربع زیرسازی و یک هزار و 130  مترمربع آسفالت  دانست .

 

به گفته وی این اعتبارات همچنین برای فعالیت های عمرانی در روستاهای ، روستای کمهر 2 هزار  مترمربع زیرسازی و روستای اسفیان 2 هزار  مترمربع زیرسازی ، روستای رودشیر ریزانبوه 3 هزار و 870  متر مربع زیرسازی ، بردترک 4 هزار  مترمربع زیرسازی و دالین 3 هزار و 780  مترمربع زیرسازی ، روستای رودبال  2 هزار  مترمربع بیس و قیر پاشی ، روستای راه شاهی یک هزار 150  مترمربع بیس و آسفلت  و روستای علی آباد باباخانی 755  مترمربع بیس وآسفالت ، روستای راشک علیا یک هزار و 100  متر مربع آسفالت انجام شده است.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان گزارشی از اعتبارات قیر رایگان در سال گذشته هم ارائه داد و گفت : در سالی که گذشت از محل اعتبارات قیر  رایگان ، میزان 69 هزار و 130  مترمربع در معابر 18 روستاهای شهرستان ، عملیات آسفالت  انجام شد و مبلغی معادل  127 میلیارد و 590 میلیون ریال  در این  پروژ ها هزینه شده است.

مهندس شیروانی دوست در ادامه گزارشی از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته ارائه داد و گفت : در قالب  طرح ویژ بهسازی مسکن  روستایی و در ادامه جذب اعتبارات سال گذشته  ، مابقی پرونده های  تسهیلات به بانکهای عامل  معرفی شدند و  جمعأ ، 220 فقره از قراردها با  اعتبارات جذب شد.

 

  وی همچنین گزارشی از طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان ارائه داد و گفت : با پیش بینی صورت گر ته برای ساخپ مسکن  در  قالب  طرح نهضت ملی مسکن تعداد  147 قطعه  برای ساخت  294 واحد  مسکونی بصورت  ویلایی دو طبقه در نظر گرفته شده است و از طریق اداره راه  و شهرسازی در نظر گرفته شده است .

 انتهای پیام

 

 

موضوع خبر :
  • توسعه
  • محرومیت
  • زدایی
  • شهرستان
  • سپیدان
  • با
  • مشارکت
اشخاص :
  • مدیر بنیاد سپیدان
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان سپیدان در با مشارکت بنیاد مسکن چیست؟

سوال: