روند ساخت واحد های نهضت ملی مسکن با برنامه دولت در تامین مسکن ملی منطبق است

تاریخ ارسال : 1402/02/17

روند ساخت واحد های نهضت ملی مسکن با برنامه دولت در تامین مسکن ملی منطبق است

 

نیکزاد در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرا شیراز اعلام کرد :

 

 

 

 

 

  روند ساخت واحد های نهضت ملی مسکن با برنامه دولت در تامین مسکن ملی منطبق است

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  کشور در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرا شیراز  با اعلام اینکه  ساخت مسکن در شهرهای تحت مسئولیت این بنیاد هم‌اکنون به ۱۲۴ هزار واحد رسیده است اظهار داشت : روند ساخت واحد های نهضت ملی مسکن با برنامه دولت در تامین مسکن ملی منطبق است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، دکتر اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  کشور در حاشیه این بازدید ، بر لزوم تلاش ، هماهنگی و همراهی نهادها و دستگاههای مسوول برای شتاب بخشی به اجرای طرح های نضهت ملی مسکن در شهرهای مختلف کشور تاکید کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  کشور در ادامه افزود: تامین زمین برای ساخت  واحد های مسکن ملی  نیز هم‌زمان در دست اجراست و به مرور با آماده‌سازی زمین و معرفی متقاضیان، اتصال به پروژه‌ها انجام می‌شود . روند تامین زمین و ساخت طرح های نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهری و روستایی امید بخش است و بنیاد مسکن منطبق با برنامه زمان بندی این طرح را به جلو می برد.

نیکزاد با اشاره به اینکه  ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری سرعت می‌گیرد  خواستار رفع موانع تولید مسکن در سال مهار تورم و رشد تولید شد و گفت : برای آنکه  به برنامه سالانه بنیاد مسکن و برنامه دولت برای تولید مسکن دست یابیم نیاز به همافزایی ، همدلی و همراهی همه دستگاههای مسوول است.

این مقام مسوول در ادامه  گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی دولت سیزدهم ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را تعهد کرده است که نیمی از آنها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرایی خواهد شد. بر اساس ارزیابی های انجام شده بیشتر این طرح ها جلوتر از برنامه زمان بندی در حال اجرا است ، در برخی از شهرها نیز محدودیت هایی اعمال شده که در حال رایزنی برای حل این مشکلات هستیم.

وی ، تصویب اعطای تسهیلات 200 میلیون تومانی در روستاها را راهگشای شتاب بخشی این طرح دانست و افزود: ۳۰۰ هزار خانه روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعطای تسهیلات مصوب ۲۰۰ میلیون تومانی به هر خانوار در روستاها  در حال ساخت است و امیدواریم با اجرای این طرح ها افق تازه ای برای تامین مسکن روستایی در این مناطق گشوده شود.

نیکزاد ادامه داد : برنامه های دولت در ارتباط با ساخت خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن به خوبی در حال اجرا است و در کوتاه مدت مردم ایران در نقاط مختلف کشور حلاوت اجرای این طرح ها را خواهند چشید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  کشور تامین مسکن روستایی را از اولویت های بنیاد مسکن دانست و  خاطر نشان کرد : مسکن روستایی یکی از مسائل مهم و اساسی است و تلاش داریم تا  سال 1410 حتی  یک واحد مسکونی غیرمقاوم  در روستا ها نداشته باشیم. برای دستیابی به این هدف باید سالانه  200  هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شود . در زمان حاضر بیش از 245 هزار  واحد مسکن روستایی در این مناطق در دست ساخت است و با این روند به هدف‌گذاری سال 1410 دست می‌یابیم.

 

 

 

 

دکتر سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس هم در حاشیه این بازدید با اشاره به پیشرفت های طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس و با بیان اینکه در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن در ساخت وساز مسکن محرومین ورود کرده است، تصریح کرد: این طرح‌ها عمدتا در قالب طرح نهضت ملی مسکن گنجانده می‌شود و درحال حاضر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن 13 هزار و 944 واحد مسکونی است که عمدتا از سال 1401 آغاز شده است.

حمیدی افزود: از این تعداد بخشی را بنیاد کار می‌کند که 5 هزار و 505 واحد به عنوان بنیاد ساز است که 3 هزارو152 واحد در شهر جدید صدرا، 700 واحد سلطان آباد، 148  واحد در شهرک نشاط سلطان آباد، 700 واحد مسکونی در داراب، 419واحد خنج و مابقی آن 8 هزار و 429 واحد مسکونی در قالب گروه ساخت و با مشارکت مردم ساخته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

موضوع خبر :
  • روند
  • ساخت
  • واحد
  • های
  • نهضت
  • ملی
  • مسکن
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد روند ساخت واحد های نهضت ملی مسکن با برنامه دولت در تامین مسکن ملی منطبق است چیست؟

سوال: