رایزنی منابع طبیعی و بنیاد مسکن فارس برای پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن روستایی

تاریخ ارسال : 1403/02/04

رایزنی منابع طبیعی و بنیاد مسکن فارس برای پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن روستایی

رایزنی منابع طبیعی و بنیاد مسکن فارس برای پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن روستایی

 

 

نشست  مشترک ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس و منابع طبيعي و آبخیزداری استان در راستای پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن روستایی ترتیب یافت.

به گزارش روابط عمومي بنیاد مسکن فارس، در این جلسه که به میزبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در مرکز استان و شهرستان ها از طریق ارتباط اینترنتی برگزار گردید در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و تملک زمین های روستایی جهت الحاق به روستا و  واگذاری به متقاضیان نهضت ملی مسکن روستایی هماهنگی های لازم صورت گرفت.

سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه این نشست ، پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن روستایی را یکی از اولویت های بنیاد مسکن دراین استان دانست.

وی با بیان اینکه سهمیه فارس برای نهضت ملی روستایی ۳۰ هزار قطعه زمین تعیین شده، گفت: بنیاد مسکن فارس در حال تلاش برای تامین ۱۲۰ هزار قطعه زمین ۲۵۰ متری بیش از سهمیه اعلامی است و احتمالا تا پایان امسال زمین را تامین و آماده واگذاری به متقاضیان خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در بخش دیگری از سخنانش با تصریح بر این نکته که نیاز به اقدامات پیشگیرانه در حوزه مسکن روستایی داریم، گفت: مقاوم سازی واحدهای روستایی بخشی از نگرانی‌های ما را کم می‌کند

به گفته حمیدی، حدود ۳۵۰ هزار واحد فرسوده در استان فارس وجود دارد که از این تعداد بالغ بر ۲۵۰ هزار واحد مقاوم سازی شده‌اند.

وی اضافه کرد: تسهیلات اختصاصی برای مقاوم سازی واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با افزایش بیش از ۷۵ درصدی به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در سال گذشته اعطای ۲۶ هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی در دستور کار قرار گرفت که ۲۰ هزار پرونده به بانک‌های عامل ارسال شد.

انتهای پیام  

 

موضوع خبر :
  • رایزنی
  • منابع
  • طبیعی
  • بنیاد
  • مسکن
  • فارس
  • برای
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد رایزنی منابع طبیعی و بنیاد مسکن فارس برای پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن روستایی چیست؟

سوال: