بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سروستان پیشتاز در توسعه روستایی و محرومیت زدایی

تاریخ ارسال : 1403/02/17

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سروستان پیشتاز در توسعه روستایی و محرومیت زدایی

 

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان با ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد ، نهاد بنیاد مسکن را اولین نهاد عمومی دانست  که بر اساس فرمان تاریخی ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به منظور تامین مسکن محرومین به ویژه روستاییان در چارچوب سیاست ها و برنامه های دولت و در جهت تحقق توسعه پایدار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، علی اکبر مهرزاد تشخیص، تعیین و رفع نیازمندیهای مسکن مقاوم ، تهیه زمین مورد نیاز طرح ها و پروژه های مسکن شهری و روستایی عمران و آبادانی روستاها را از کارکردهای بنیاد مسکن دراین شهرستان دانست.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان اضافه کرد : این عملیات  شامل تهیه و اجرای طرحهای هادی و تثبیت مالکیت و اراضی ، تهیه و اجرای طرح های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی آسیب دید از حوادث غیر مترقبه می شود که  از جمله مهمترین حوزه های فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد.

وی با ارائه گزارش مختصر عملکرد حوزه عمران روستایی در این شهرستان گفت :  بازنگری طرح هادی پایه بنیاد  مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان سروستان از جمله شاخص های توسعه در این شهرستان است ، این طرح ها در روستاهای شیری - رکن آباد - تل پوکه - دولت آباد  اجرایی شده است.

مهندس مهرزاد همچنین از اجرای طرح هادی بهسازی روستاها شامل کف سازی بتنی – آسفالت  تک لبه کانیوا محوطه سازی پارک و تسطیح و ریگلاژ در ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان  خبر داد و گفت : طرح های  مشارکتی نیز به تعداد ۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در این شهرستان به سرانجام رسید.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان در ادامه از  واگذاری زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط به تعداد ۴۰ قطعه و پیگیری صدور سند ۲۸۰ هکتار از اراضی تحت تملک بنیاد مسکن در ۱۷ روستا خبر داد و گفت : صدور سند ۳۳/۵ هکتار از این اراضی در ۷ روستا و صدور اسناد شهری و روستایی به تعداد ۲۳۰ جلد از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن است .

 تشکیل پرونده و ارسال به اداره ثبت اسناد نیز از دیگر عملکردهایی است که مهندس مهرزاد به آن اشاره کرد و گفت :  ۲۰۰  فقره سند تکبرگ صادر شده و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان عملکرد حوزه مسکن روستائی را نیز تشریح کرد و گفت  : اعطای تسهیلات در قالب وام های حوادث، بهسازی، متمم، احداثی و تعمیری به متقاضیان به تعداد ۵ فقره با مبلغی قریب ۱۷۶ میلیارد تومان از جمله کارکردهای بنیاد مسکن در شهرستان سروستان  است ، همچنین اعطای ۵۰ تن سیمان رایگان در راستای طرح مسکن محرومین به ۵ نفر و صدور پروانه ساختمانی به تعداد ۸۴ فقره  که  تعداد ۱۵ عدد پایان کار و تعداد ۶۳ عدد استعلام پنجره واحد زمین دریافت کرده است و بیمه  منازل مسکونی جدید   دارای اصول فنی به تعداد ۲۰۹ واحد برخی دیگر از شاخص های توسعه شهرستان سروستان است.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سروستان در ادامه با بیان اینکه یک دفتر فنی فعال در شهرستان بر ساخت و سازهای روستایی نظارت دارد افزود:  تعداد ۵ مهندس ناظر بر ساخت و ساز عملکرد حوزه مسکن شهری دراین شهرستان نظارت دارند.

 

مهرزاد همچنین به  طرح نهضت  ملی مسکن در شهرستان سروستان اشاره کرد و گفت :  ۲۰ واحد در حال ساخت فاز یک طرح نهضت ملی مسکن   و ۷۷۷ قطعه در حال ساخت فاز دو   در حال اجرا است و با  تشکیل پرونده و پایش ۱۵۶۵ پرونده افراد ثبت نام شده برای نهضت ملی مسکن کار آن در حال پیشرفت  است.

انتهای پیام

 

 

 

موضوع خبر :
  • بنیاد
  • مسکن
  • انقلاب
  • اسلامی شهرستان
  • سروستان
  • پیشتاز
  • توسعه
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سروستان پیشتاز در توسعه روستایی و محرومیت زدایی چیست؟

سوال: